På trening før fuglene fis!!

Jeg ble faktisk overrasket over alle folkene som var på trening så tidlig. Det var overvekt av menn mellom 25-35, og min konklusjon var at alle skulle trene før guttenes langrenn stafett!

I dag startet jeg treningen på møllen, men det var ikke så lurt. Det tok i underkant av minuttet før jeg omtrent knakk sammen i beina. Jeg hadde inntense smerter i begge leggene som strålte opp knærene! Det endte med at jeg i stede for å løpe måtte ha hurtig gange med 5% stigning i stede. Det var hvertfall en smule bedre. Jeg var 12-13 minutter på møllen før jeg gikk videre på neste økt.

I dag prøvde jeg det nye programmet som jeg fikk av Josè for 14 dager siden. Her går det mye i vekter. Knebøy med vekt, stående roing med vekt og benkpress. Det består også av planken og sitt-ups. Var ingen andre enn meg i treningsrommet, så da trengte jeg bare å tenke på meg selv!

Etter at jeg hadde gjennomført dette programmet, gikk jeg videre på det vanlige. Jeg følte meg virkelig motivert, til tross for smertene! Så da kjørte jeg gjennom hele det andre programmet, utenom beipress. Som en cool down valgte jeg og sykle fremfor meg gåing/løping på møllen. Det ble for smertefult!

Jeg har slitt litt med leggene mine den siste uken. Hatt smerter etter trening, og når jeg gjør forskjellige bevegelser som feks. sette meg på huk. Nå gjør det i grunnen vondt hele tiden. Og det å gå i trapper en en utfordring! Etter å ha lest meg opp på nettet kan det tyde på at jeg har beinhinnebetennelse! Så i morgen blir det en tur til legen, og jeg må nok legge om treningen litt de neste ukene. Så nå har jeg meldt meg på en del timer på nr1 fitness i den kommende uken.

Mandag blir det 30 minutters spinning etterfulgt av egentrening.

Tirsdag blir det styrke med stang.

Torsdag blir det mage/rygg time enten før eller etter egentrening.

Så får vi se hvordan helgen blir.

Jeg kjenner jeg nesten blir litt trist med tanke på at jeg må pause fra løpingen. Motivasjonen var nesten på topp, og jeg synes det er gøy å løpe!

Så om noen har tips som hjelper mot beinhinnebetennelse, så tar jeg gjerne i mot det!

#trening #løpe #beinhinnebetennelse #styrke

Én kommentar

treningoglykke

16.02.2014 kl.21:21

Beinhinnebetennelse er kjipt! Har hatt det i perioder der jeg løp mye..eneste som hjalp meg var nye sko...med god demping...

Skriv en ny kommentar

Lars-Andreas og mamma

Lars-Andreas og mamma

30, Bergen

Mamma til 2 :) Bloggen handler om storebror og lillesøster, hverdagen vår og hva vi driver med. Kopiering og misbruk av mine bilder vil bli politianmeldt. Vil du ha kontakt med meg så send en mail til annegjenssen@hotmail.com leser denne bloggen NÅ

bloglovin online counter

Kategorier

Arkiv

hits